Välkommen till min andliga blogg!
Vet du, din egen högre själ har så himla mycket kunskaper den vill ge dig ...
Och själen viskar ofta små kloka ord i ditt öra, så lyssna inåt och följ din inre kärna av sanning.
Andevärlden vill mer än gärna få prata med oss och ge sin syn på våra problem eller funderingar.
Vågar du läsa om andevärlden? Och parallella världar?
Jag har skrivit två böcker om det okända på andra sidan med budskap från andevärlden:
"Athomia - Att vara på ensam väg" och "Athomia - Kärleken är livet".

2 maj 2014

Vem blir jag där jag är??!

Jag har ofta märkt att möten får mig att känna helt olika inombords. I viss samvaro stortrivs jag, vid andra möten krymper jag till intet. Olika möten får mig att växa eller krympa, vilket är så otroligt uppenbart och fascinerande.
Känslan i magen säger naturligtvis mycket om min självkänsla och självförtroende, men känslan berättar så mycket mer. Vi är alla själar som är på besök här på Moder Jord för att lära och förstå, hantera och sortera. Vi har träffats förr i tidigare liv och vi har gett varandra både ros och ris, agerat vän eller ovän, tagit varandras energi eller gett massor av kärlek. Allt detta minns vår själ vid alla möten och känslan inombords berättar mycket om vår gemensamma själsliga historia.
Oavsett vi vill eller inte, så präglas vi av ALLA möten och ALLA relationer, oavsett de är ytliga, flyktiga, tillfälliga, djupa, nära eller kära och vi skapar illusioner inombords om vem vi är och vilka andra är. Jag vågar påstå att ingen är omtyckt av alla och hur vi än försöker mäktar vi inte älska alla i vår omvärld.
Andevärlden hälsar via Ashami Ta Li & Athomia Ta Li: "Tro på dig själv!"
Summan blir en gedigen kompott att hantera, sortera, diskutera och leva med i vårt inre. Lätt?! Nej, inte alltid och ofta fastnar jag i frågan "Vad handlar allt detta om??!"
Vem blir jag på min arbetsplats? Vem blir jag i mina relationer?? Vem är jag egentligen??! Och vem tror andra att jag är, eller inte är??
Vi präglas av allt och det är svårt att minnas vem vi är egentligen, eftersom vi spelar "roller" och livet påminner ofta om en teater där vi agerar utefter illusionen att vi är vår fysiska kropp.
"Vem blir jag där jag är?!"
Kom ihåg att andras åsikter om dig bara berättar om vem de är själva ...
Kram / Ewa

1 kommentar:

  1. Jag är så glad att du börjat skriva på din blogg igen. Kram

    SvaraRadera