Välkommen till min andliga blogg!
Vet du, din egen högre själ har så himla mycket kunskaper den vill ge dig ...
Och själen viskar ofta små kloka ord i ditt öra, så lyssna inåt och följ din inre kärna av sanning.
Andevärlden vill mer än gärna få prata med oss och ge sin syn på våra problem eller funderingar.
Vågar du läsa om andevärlden? Och parallella världar?
Jag har skrivit två böcker om det okända på andra sidan med budskap från andevärlden:
"Athomia - Att vara på ensam väg" och "Athomia - Kärleken är livet".

12 april 2015

Filminspelning

Affischen lyste i ögonen på mig och jag kunde inte värja mig för den inre lockelse som den väckte inom mig. Med försiktig nyfikenhet gick jag fram till den plats där affischen hade klistrats upp på väggen. Något spännande var på gång, ja det förstod jag tydligt av annonsens utformning. En film av högre klass och fascinerande innehåll skulle strax påbörja sin inspelning. Filmbolaget sökte själar som ville medverka i en ny dramatisering av livets mysterium och lockade med förvecklingar och många spännande roller. Jag förstod direkt att affischen var skriven till mig, som en av de medverkande i filmens dramatisering av livet här på jorden.
Audition pågick för fullt när jag ställde mig sist i den långa kön som ringlade sig framför det stora himmelska palatset i högre sfär. Tuffa utfrågningar och höga krav ställdes på alla som skulle få chansen till detta stora drama. Jag hade min välfyllda CV med mig och hoppades så starkt på att huvudrollen skulle bli min denna gång. Visserligen hade jag inte mycket förhoppning om att ens få en av birollerna, men min vilja och min önskan överskyggade alla eventuella rädslor om att det krävdes mer livserfarenhet än vad min själ hade samlat ihop.
En i taget fick alla själar ta till orda och förespråka sitt deltagande och jag kände igen många av de andra som sökte en roll. Ja, vi hade levt tillsammans i många liv tidigare och tillfogat varandra både kärlek och tuffare tag. Vissa hade blivit mina sanna själsliga vänner och några var på sin kant efter dramatik som utspelats i något tidigare rollspel där vi hade deltagit tillsammans. Plötsligt var det min tur att gå in genom porten till himmelska rådets uttagning av de själar de önskade få medverka i Livets Mysteriepjäs.
Jag klev in i ett gudomligt rum fyllt av kärlek och omtanke. Det var här jag träffade på Ashami Ta Li, Athomia Ta Li och alla andra gudomliga vänner på andra sidan. Många gamla bekanta fanns i rummet och jag visste att jag varit på många liknande uttagningar förr till olika roller. Jag har levt många gånger på Moder Jord och denna gång var jag mycket ivrig att få en roll i den nya filmen.
”Där är du ju”, hojtade alla runt omkring mig.
”Det är din nästa roll vi annonserat om Ewa. Vi håller som bäst på att samla ihop medspelare som kan agera vän och motspelare i ditt nästa liv som börjar år 1959”, berättade de.
Du har självklart huvudrollen i din egen film Ewa och teatern ligger denna gång i Borlänge med omnejd. De berättade att min CV var perfekt till min roll som Ewa, eftersom den innehöll lite smått och gott från många skolår på planeten Jorden. Den grundskola som alla själar söker till för att få upplevelser och utmaningar är Moder Jord, en tuff skola med lite annorlunda innehåll, som ingen annan planet kan tillgodose. Det är en upplevelseskola med en väldigt eftertraktad utbildning för fortsatta studier i själars utbildningsspiraler.
Jag förstod att alla som stått i kön till audition var huvudrollsinnehavare i sin egen film, men även medverkande i alla andras filmer med små eller stora roller, där allas livsfilm går i varandra. Det var här vi träffades alla vänner och bekanta innan vi föddes ner till nuvarande liv.
Varje manus är fyllt av magiskt innehåll där den röda tråden är fullständigt tydlig för oss och alla vet varför denna roll är livsviktigt för oss just nu. Vår största själsliga vän tar på sig rollen att agera skitstövel och våra gamla ovänner föds som nära vän eller rent av som syster och bror. Våra barn och våra föräldrar är utvald med omsorg för att vi ska få de bästa förutsättningar att lyckas i detta själars uppdrag. Vi får skriva under avtalet och vet att vi aldrig kommer att straffas om vi misslyckas med utmaningen. Vi vet att all hjälp finns att få om vi kommer ihåg att lyssna inåt och agerar med hjärtat som måttstock istället för efter lägre värderingsmetoder. Vi får veta att vi har en specifik skyddsängel med oss hela livet, oavsett om vi märker av närvaron eller lever totalt ovetandes och blinda.
Visserligen skulle livet innehålla många tuffa ensamma stunder och förtvivlan där utsatthet och fysiska domare skulle döma mig utefter sina egna värderingar, utan förståelse för min litenhet, men jag visste också att mycket kärlek, gemenskap och underbara stunder skulle ingå, vilket uppvägde de tuffare delarna av manus. Och jag visste att om jag väljer kärleken som min ledstjärna, så skulle jag orka, oavsett någon förblev min vän i de svårare stunderna. Ensam är stark ... eller inte.
Vi har vår bestämda vilja att hjälpas åt för att komma vidare på vår själs resa i liv efter liv, men vi vet också helt tydligt att den dag vi föds ner till våra jordiska kroppar har vi glömt vem vi är och varför vi är här. Både du och jag … men jag minns helt tydligt att vi stod i samma långa kö och vi kände samma iver att få vara medspelare i varandras livsfilmer.
Vi är alla lärare och i elever i varje situation som uppstår.
Tack för allt vi lärt varandra i liv efter liv …
Kram / Ewa

1 kommentar: