Välkommen till min andliga blogg! Vet du, din egen högre själ har så himla mycket kunskaper den vill ge dig ... Och själen viskar ofta små kloka ord i ditt öra, så lyssna inåt och följ din inre kärna av sanning. Andevärlden vill mer än gärna få prata med oss och ge sin syn på våra problem eller funderingar. Vågar du läsa om andevärlden? Och parallella världar? Min bok om det okända på andra sidan är "Athomia - Att vara på ensam väg". Kontakta mig: ewa_saterdahl@hotmail.com eller tfn 070 - 322 45 77

10 juni 2010

En klok indian

Vi far fram under livet i flygande fläng med löjliga aktivitetsprogram i arbetsliv och privatliv, där vi aktiverar oss till minst ett hundra procent dygnet runt. En dag kommer ändå livet ikapp oss och frågar tyst: ”Var det värt allt du missade utefter vägen?!” Det är så lätt att fastna i styrda mönster där andra hela tiden kräver något av oss. Inte räcker det med att vi är duktiga och gör vårt bästa, nej vi måste öka vår potential till den grad att vi nära nog tar snubbelben på oss själva. Oavsett om du orkar eller inte, så måste du ändå uppnå en viss grad av kapacitet, rätt eller fel?! När följde vi vår inte känsla och sa ifrån till andras krav?! Kanske är det dags att ställa en fråga till sig själv, dvs ”Vad vill jag få ut av mitt liv?!”

När jag lyssnar inåt och hör andevärlden prata med mig, ja då kan jag inte annat än skratta åt oss människor som jagar runt som skållade råttor utan förnuft och kanske också helt utan förstånd. Tro nu inte att jag idiotförklarar dig eller mig själv, nej jag vill bara ge dig orden som andevärlden gav till mig. Håll till godo!

En klok indian sa: ””Människan kallar sig vis och klok, men hur kan då så mycket i världen vara så galet och på tok?! Den vite mannen vaknar först till insikt då han upptäcker att pengar ej går att äta, vilket i sig är väldigt tragiskt, för vid denna tidpunkt är vår jord gaia helt negativt laddad samt kemiskt förgiftad, ja hela systemet måste snart läkas och läggas i träda. I höga fysiska skolor lär våra professorer ut jordens mode av kunskap, vilket både herrar och damer tror leder till evig lycka och grevskap. Dagarna på vetenskapens läroverk och universitet fylls av materians kunnande utan hänsynstagande av andliga och eteriska budskap, tyvärr.

Karriär, konsumtion och pengar leder till yttre egots växande och blir till lyckans pondus i status, men evigt till en chimärernas ihåliga illusion. Fysiska värderingar utan djupare mening av högre kunskap leder alltid till fall och nederlag av vårt välmående utan pardon.

Indianernas vishet skallar genom stadens ylande av bilars motorer och fabrikernas skrammel av metall. Indianernas vishet bör snart göras hörsamt, då vi strax intill har ett samhälle i kaos och många människors sönderfall. Indianernas vishet borde vi ha lyssnat till för länge sedan, då de berättade om alltings skapelse i process och om att allting har en själ, där Moder Jord bör vördas, där varje man och kvinna bör höra in sitt själsliga kall. Indianernas visdom och kunskap räddar ändå jorden till slut, men vi kanske gör en omväg utan förmildrande omständigheter. Indianerna ber oss växa själsligt istället för att förhäva oss i egots alla lägre aspekter. Indianerna berättar att i livets inre finns minnets budskapsbank och helt underbara himmelska platser … Ni människor sätter djupa spår i jordiska marker, indianernas heder var att inte sätta fotspår där de gått.”

Ofta fick jag höra hur andevärlden berättade sin sanning till mig, och till oss alla, men hur många av oss orkar ens lyssna inåt?! Visst vore det underbart om vi alla kunde förstå dessa kloka ord. Visst vore det än mer underbart om vi alla ville förändra vårt livsideal och förvalta vår Moder Jord för kommande generationer.

1 kommentar:

  1. Hej Eva!
    Gillar din bok den är helt fantastisk ,ha en skön sommar önskar Eva o Jeppe

    SvaraRadera